Vertrek op dinsdag 13 september 2016

17 augustus 2016 - Amsterdam, Nederland

De grootste droom gaat werkelijkheid worden. We gaan op wereldreis!!

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Intussen zijn er al heel wat hoofdstukken aan vooraf gegaan. Zo heeft Hans zijn studie Civiele techniek (binnen vier jaar!) afgerond, medische goedkeuringen doorstaan, duikbrevet gehaald en meerdere malen naar Den Haag gesjeesd voor de verschillende visa. Ook waren we met regelmaat te vinden in onze favo shop: ‘Pied a terre’ (reisboekwinkel in Amsterdam), de ‘Treinreiswinkel’ voor het boeken van de Transmongolië express en Bever (winkel voor buitensport). We hebben ontzettend veel mailcontact gehad met verschillende ambassades en het laten plaatsen van een spiraaltje mocht ook niet ontbreken. Banen zijn opgezegd, verzekeringen omgeboekt en het huis is verhuurd. Ook was het wachten op de geboorte van Philine Lisa Kersten (de dochter van broer en schoonzus van Iris). Zij is op 2 augustus 2016 gezond ter wereld gekomen. Tevens zullen we hen halverwege onze reis hopelijk gaan zien in de Pacific.

Wij zullen deze website gaan gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van onze reis voor degene die geen Facebook hebben. (Ook kun je ons dus volgen op Facebook onder de naam: 'Hansje en Iesje rond de wereld').
Op 13 september start ons avontuur! We beginnen met de treinreis van Amsterdam naar Beijng met meerdere lange stops in Berlijn, Moskou, Irkutsk, Ulan Bator en als eindpunt Beijng. Vervolgens zullen we een aantal weken in China, Japan, Australië, Nieuw Zeeland, Fiji, Peru en Bonaire gaan vertoeven. Maar niks is nog zeker.

Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van onze belevenissen? Meld je dan aan voor onze mailinglijst!

Toedeloe!

1. Reislogger:
    13 augustus 2016
    Welkom bij Reislogger! We wensen jullie veel plezier op reis!
  2. Heleen:
    18 augustus 2016
    Yes lekker begin:)
  3. Wil Kleefsman:
    3 september 2016
    Dat wordt vast een mooie reis!
    Wij blijven graag op de hoogte van jullie reisverhaal.
  4. Wessel Jan en Wil:
    3 september 2016
    Wat een mooi plan .FANTASTISCH. We volgen graag al de belevenissen van jullie.
    Groeten,
    Wil en W.J.